? ??????????????Golden Afternoon? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??24 Grabs Today. 508 Total Grabs.
??????Get the Code?? ?? ?????Purple Flower? ????? ?????? ???Rating: 4.3 (723 Ratings)??24 Grabs Today. 97865 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Totally Vaycay!? ????? ?????? ???Rating: CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, January 12, 2010

Ko Kenape??

wahhh!!
saspen jerk....(dah la lama tak ber n3..bila kuar n3, tajuk macam nak 'Cari Gadoh')
hehehe....

macam ni la alkisah nyer tau...**aku mmg tak pandai nak buat intro pembuka panjang sedepa..terus jerk mengayat! senang....kannn??

Gini, aku ni ada sorang geng 'rehat'. Bila time rehat je kitorang kumpul kat surau berdekatan la kan...kebiasaannya dlm 3 - 4 org la camtu. Dah lama aku peratikan sorang kakak ni..Kak Midah nama glemer nya.

Kak Midah ni dia mmg 24/7 bawak bekal..mmg jarang nmpk dia beli nasi kat warong2. Aku dan yg lelain ni ikut mood..kadang beli nasik berlauk, kadang beli mee, kadang beli kuih sajork dan kadang kala hanya beli teh peng, milo peng ataupun apa2 air yg 'peng'..maklumlah panas kan!!

Kak Midah ni jenis pendiam pada asalnya, tapi bila dah join vencer dgn aku & The Upin Ipin Geng, maka terserlah lah 'kelancaran' mulutnya berkata2. Dan kini bila dia berkata2..amat lah 'pedas giler' pulak. Terlebih sudaaa..sedangkan kitorang tak ajor dia berkata2 'pedas' ye....hehehhe!!

Lagi 1, Kak midah ni suka bercakap berulang2..sampai 4-5 kali... huhuhuhu!!!


Kes 1


Ok, nak dijadikan cerita....tadi tghari aku beli kuih je.
Karipap kentang + sadin = 4 biji
karipap keledek = 1 biji
pau sambal pedas = 1 biji
Teh peng = sebungkus (kongsi 2 org)

K.Midah : Ko beli kuih jerk?? eeeeeeeiiiiii....kuih dah basi (1)..kuih dah basi (2)..kuih dah basi (3)..kah kah kahh..kuih dah basi (4)..eeiii...kuih dah basi(5)..

aku: huishhh..apa akak ni!!..blom basi laa...elok lagi ni haa...Syedappppp!! ..**sambil buat muka mcm lazatttt sgt menikmati kuih karipap tu! :q

K.Midah : owang kalo beli kuih taim gini kan kuihnya dah basi!!

aku : ishh! tak baik kak...klu dah basi mana saya beli..akak warong tu pun tak jual!


Kes 2

K.Midah : Ko keje 1 hari ke ari sabtu lepas?? kenapa?

aku : ganti, 2habulan kan saya cuti...

K.Midah : dah tak ada duit ke?? kah kah kahhhhh.....

kawan aku : (dia OT masa sabtu 2hb tu..mgkn dia terasa) bukan takde duit kak....barang nak kuar pukul 5, kena la stay back!.... :(

K.Midah: kah kah kahhh..ingatkan takde duit (1)...takde duit (2)...dah tak ada duit (3) ..kah kah kahhh....

aku tgk 'kawan aku'..'kawan aku' tgk aku...smbl geleng kepala


Kes 3

Kawan aku : camana nak ilangkan kelomomor ni erk?? (sambil kerok2 kepala...smpi betaburan 'segala hampas'...ishhhh (3x)

aku : diam jerk...hati dah berbuku. Sambil tu, aku habiskan kuih2 yg dikatakan 'dah basi' tu. Sedappp apaaa!!!.....

K.Midah : ko beli ar sempo bawang tu....yg iklan Jeki Can tu haaa!!

Kawan aku : ye arr...masalah nya blom ade kat kawasan sini lg...

K.Midah : Dia baru proses gaknya tu sbb blom ada jual. tunggu sampai kepala ko botak laa..baru ada jual nnt!....sampai ko botak (1)..sampai botak (2) ..sampai botak cen!! (3)


Kes 4:
(hari sebelumnya)

Aku tgh bual dgn 'kawan aku'...ttg pembuangan anak yg melampau2 skrg. Dan aku cerita la tentang sorang nenek ni yg menanti cucu dia (yg dah 'terlajak') tu kat hosp utk bersalin. Klu takde org nak amek cicit dia yg bakal lahir tu..nenek tu nak picit hidung cicit dia kasi mati....

So, aku sajes kan K.Midah laa...dia dah lama kawin, blom dapat baby lagi.

aku : akak je la yg amek kak..buat anak angkat!

K.Midah : Takkk nakkkk arghhh!!...anak HARAM! (1)..anak HARAM (2)..eeeiiiii!!

Kawan aku : ishh.. akak nih!! tak baik cakap camtu tau....

aku : ye ar kak..anak tu tak haram! tak berdosa pon....yg salah mak bapak budak tu!

K.Midah : tak nak aku...Anak Haram! aku nak anak yg betol..yg sah!!

aku : mana ada kak org nak bg anak senang2 camtu. Yg ramai anak pon belum tentu nak bg...

K.Midah : Anak Haram (1)...aku tak mau anak haram (2)..anak haram (3)!!!

sambil cecepat dia angkat punggong..
sensitif la tu bab bab anak nih...
Haaa..tu laa...sensitif sendirik je ko tau kan...sensitif org lain..ko tak hirau....
huhhhhh!!! manusia manusia.....

Baik dia jadi Kak Midah yg 'pendiam' mcm dedulu kan???
Gitu lah resamnya...org 'pendiam' ni bila nak berkata2 kekadang tak bawak 'tapis'....

**Jgn terasa ye..pada sesapa yg ala ala 'pendiam' kat sini....ni cuma yg terjadi pd kehidupan aku aje...


Nota Dak Aspa : Asalnya dulu aku pon 'pendiam'..lepas abes sekolah...baru lah ada mulut! heheheh....tapi tgk org juga..klu tak masuk 'gu'..aku pon 'pendiam' jgk jadi nya...

8 pengkritik terhebat:

Kak Lia said...

bahye arrr kak midah nih.....(1)...bahye weh kak midah...(2)

kak midah sgt bahye(3)...

bahye wooo jd kak midah (4)

:D

Aspalela said...

hahahahahhaha....

poyo la(1)...
dia mmg poyo (2)...
poyo hanya dia (3)...
jangan jadi poyo(4)

xD

ieda Harun said...

hahahaha..kak midah terlebih sudah...len kali ko bilang kuat2 dpn dia bpe kali dia ulang ayat yg sama..tgk dia sentap ke x...

rosa zulfikhar said...

very good..

keep posting...

I like it




From your friends.
www.rosadesain.blogspot.com

Cik Akma said...

awat kak midahh tuu...
awat kak midahh tuuu
awattt???
uihhh lazer gakk ehh~
duhhh~

Ahmad Kopitiam & Katering said...

huhuhu....danger in the house

Mak Su said...

hahaha, kelakar plaks

sebabnya maksu ada sorang ni mmg bikin troma, dia jenis ckp berulang2, dalam 15 minit tu, dia sorang jer conquer, dan akan cakap the same thing ulang sampai 4 - 6 kali dia sendiri tak sedar.... pening aku nak mendengarnya bebelannya, pendiam bukan, memang dia pembebel

hahhaa, hope you selamat mengelakkan diri dari kak midah, tensi nanti wooo

Unknown said...

Hello Blogger!
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)