? ??????????????Golden Afternoon? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??24 Grabs Today. 508 Total Grabs.
??????Get the Code?? ?? ?????Purple Flower? ????? ?????? ???Rating: 4.3 (723 Ratings)??24 Grabs Today. 97865 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Totally Vaycay!? ????? ?????? ???Rating: CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Monday, February 16, 2009

Kabus ke Jerebu??????

**cam ni la kabus tpt aku pagi tadi...dgn jarak <50m>

Dah lama gak tpt aku ni bekabus klu tem pg..sgt tebal okey!! Tu yg maleh aku nak g kije gelap2 cenni.....kol 7 cam kol 6....korang tau????

Tp ni bkn kabus hakikatnye.....ni blh dikategorikan jerebu laa yerk..sbb org area tpt aku ni tgh giler memeron /membakar sampah..(ye ar x kan bakar diri kot??)

Bila dah bakar sesedap rase...api dah mula mkn tanah..Hah! mula la carik air...Hujan lak dah lama tak turun2 ..So...biorkan la sambil2 berdoa moga turun lah ujan....tp malangnye smpi la ni..ujan x moh turun..golap/mondung yo ado la....Tapi panas, jgn ckp la....smpai ngap2 pale ni ha...

Derang membakar sampah ni sbb ada udang di sebalik mi gorang mamak special la sbnrnye....Korang tau la kan..klu tanah bakar ni mmg sesuai tok tanam segala sayur mayur. Kacang pjg, terung, bendi, lada cili, kcg kelisa, labu......dan berbagai2 lagi...

hasilnye nnt....huuuuu, lebih gemok dari badan korang tau!!!!













**aku nengok gambo ni..minat lak aku nak tanam sayor pas ni...korang rase sayo ape yg sesuai tok aku tanam ekk?????






Eh! aku cam larik tajuk ar kan?? sbnrnye aku nak cite pasal jerebu tau..bukan pasal tanam sayor mayor nie..adeyyy! mintak amponnnn erk!! hehehhe



Gini........pg tadi aku bwk motor...tp xle merempit cam MAMAREMPIT tu. Aku bwk steady je ar 60-70km/j. dlm keadaan kabus/jerebu tebal tu..mana lah nak nmpk halangan di depan kan??

Aku dok peratikan jerk kete2 ni....Dlm 10bj kete xde sekor pon yg psg lampu!!!....Tak baik tauuuuu!!....apalah salah korang yg mampu belik kete besor gaban tu psg lampu yg cenonet pon jd ar..utk para2 penunggang motor & pejalan kaki ni nmpk la kelibat korang yg besor tu sbnrnye wujud disebalik kepekatan jerebu/kabus cam dlm gambo tu ha....Jgn la nak jd Tuan Haji Bakhil B. Kedekut Taik Idong Masin....bukan ko psg lampu kete ko tu teros abeh battery pon kan?? (lain ar mmg batery kete ko dah kong....)
So aku sbgai pengguna jlnraya, penunggang basikal, motorsikal dan motokar nie berharap sgt kat korang yg ade kete, motor, van, lori malah kete kebal sekalipon....jgn la x psg lampu klu dah tau jln tengah kelabu asap cam gambo tu....kang klu ko terlanggor org..payah lak ko nak turun naik court.....**bkn court badminton atau court mammorth ekk**...



So.....sama2 lah kita bertimbang rasa di atas jln raya....OKEYYYYY???? Ingatlah org yg menyayangi akan org yg menaiki motorsikal/basikal/pejalan kaki ituu...whatever laa.....(Korang paham ke ayat yg terakhir ni..cam ade sesuatu gitu kan???? )

Nota Dak Aspa : Aku cam nak tembak ngan peluru berpandu je kat kete yg nak terkucilkan aku tadi pagi.... hawauu betol!! ggrrrrrr..nnt ko.!! ko tunggu kat spg 3 depan tu....Nahas ko aku kejekan.....