? ??????????????Golden Afternoon? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??24 Grabs Today. 508 Total Grabs.
??????Get the Code?? ?? ?????Purple Flower? ????? ?????? ???Rating: 4.3 (723 Ratings)??24 Grabs Today. 97865 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Totally Vaycay!? ????? ?????? ???Rating: CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, March 24, 2009

ISLAM DI HINA DI MALAYSIA

tolong baca dengan penuh pengertian..

.....Dunia akhir zaman semakin menakutkan bilaberkait dgn soal akidah.

Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak. Bukan takut nak beranak, tapi takut ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat kenyataan akhbar bahwa
Umat Islam wajib isytihar perang terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal.

Datuk Harussani juga minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa

Pertubuhan IFC ini adalah musuh Islam di M'sia.

Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?....

Depa send memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia . Antaranya:

1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan
dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun
- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,tanya kat anak kita,

"Hang nak ikut ugama apa?"...

Kalau dia kata nakjadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum identiti agama
- maknanya, perkataan "Islam" yang ada kat mykad kita itu,depa minta di "tiada" kan .

3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam,dia tidak perlu masuk Islam.

4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah ibadat orang bukan Islam.

6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain
-mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan.
Walaupun la ni bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka,masalah nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?....
Kalau tak dak mahkamah syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah, sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar.

8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di Malaysia ?

Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?

...Datuk Harussani tegur PMdan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya dibatalkan pertubuhan itu.

Tau 50 orang Islam tu kata apa?

...Depa kata kat Mufti Perak, "Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded langsung!"

....Datuk Harussani balas dalam majalah "Millenium Muslim",katanya,

"Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih, maka inilah hadiahnya!"

... Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia . Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!

Allahua`ala `alam.

Nota Dak Aspa : Aku sokong Mufti Perak nie...Datuk Harussani...Moga yg lain2 tu terbuka mata & pintu hatinya. Kita skrg berada di akhir zaman.....dah byk perkara yg menindas / membelakangi ajaran Islam kan??? Sedih aku....

6 pengkritik terhebat:

Anonymous said...

salam, pa. kita akan selamanya begini selagi tiada golongan yang berani bersuara lantang untuk mematahkan kebatilan di bumi tercinta ini. aku teringat Allahyarham bekas mufti selangor ISHAK BAHROM. salah sorang ulama yg aku kagumi. al-fatihah untuk beliau.beliau sorang yang berani dan tidak takut pada tekanan dari mana2 pihak.

tebu said...

Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak. Bukan takut nak beranak, tapi takut ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!
(ayat sape ni pa?)
Tak baik macam tu, Nabi suruh kite kawin supaya kite beranak pinak, moga² dia boleh doakan kita di akhirat kelak. 3 je tinggalan kite bile dah mati nanti, Solat, Sedekah dan Anak² yang soleh.
Aku tetap dengan prinsip aku, aku suke membace tapi susah sikit nak percaya lelagi fakta macam ni. No proof. Lelagi berkait dengan political. Bagi aku no komen....

mamarempit said...

ngeri pa mama bace ni...nk kiamat dh donia ni..mama arap bende yg tk elok ni tejadi bile time mama dh tk de dlm donia ni....ataupon bior le tk smpt belaku..bior kiamat dulu

Aspalela said...

ANONYMOUS>>> Sapa ni yek...Cecelia ke??

Yea..aku pon teringat dgn Mufti tu..Sama2 lah kita sedekah Fatihah untuknya.

TEBU>>>Isu petikan ni dari member yg hantar emel kat aku. So, aku publishkan kat sini utk tontonan dan muhasabah diri bersama...Supaya kita tak leka di telan waktu..dan mensia2kan umur kita.

MAMA>>>"mama arap bende yg tk elok ni tejadi bile time mama dh tk de dlm donia ni...."
ma..aspa teringat Arw mak cakap mende yg sama camni...tak sanggup utk melihat dunia ni hancur 1 hari nnt...Aspa pon rasa mcm tu jgk ma...Sedih!

Anonymous said...

aku le aspa bossssssssssssss

Aspalela said...

woooo...ngko ropenye bos...
Hampeh tol..pemaleh nak letak username ekk???
pelesing kang!!