? ??????????????Golden Afternoon? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??24 Grabs Today. 508 Total Grabs.
??????Get the Code?? ?? ?????Purple Flower? ????? ?????? ???Rating: 4.3 (723 Ratings)??24 Grabs Today. 97865 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Totally Vaycay!? ????? ?????? ???Rating: CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Wednesday, October 21, 2009

Macam Macam yg berlaku skrg nie...

Salam hari khamis semua...
Lama tak ke udara..
Ape cerita hangat korang ye lepas2 raya nie??

Eh! korang perasan tak...kisah 'Sejadah Bersolat' skrg ni sdg hangat diperkatakan kan?? Terutama kat belah Utara & Pantai Timur...

Subhanallah!!! Allah Maha Besar......
Banyak kejadian aneh skrg yg kita tak duga tlh berlaku....semuanya Kuasa Allah! Tiada makhluk Allah di muka bumi ini yg berjaya menandingi kekuasaannya..walaupun kau tergolong dlm org2 yg bijaksana & pandai IQ nye...dan kreatif...semua tu kan Allah yg beri nikmatnya..betul tak??
So, kita ini hanya Makhluk Allah yg amat kerdil sebenarnya..semua sama & setaraf di sisi Allah!!

**termotivasi plk aku pepagi ni..hehehhe!! otak tengah segarr...

Ni haa emel yg aku dpt..
salah satunya kejadian "Sejadah Bersolat" yg berlaku di Melaka...(lupa pulak nak tgk kat area mana)..

dan malam kemarin berlaku kat Kedah, kat Penang..mlm tadi kat kelantan pulak...
MasyaAllah!!!....apekah petanda yg diturunkan itu yea??


***********

Dan ini juga adelah kes yg amat meragukan sekarang nih.....

pembuangan Bayi..........

Dlm MHI pagi smlm..dikatakan sepanjang tahun 2009 sehingga bln Oktober ni..di anggarkan seramai 200 lebih bayi luar nikah yg telah di lahirkan.....termasuklah yg dapat diselamatkan atau yg dibuang merata2....huhhh!!!

banyak dah dosa yg terpalit tu.....moga2 bertaubatlah!!

dan ini salah satu emel yg aku dpt....pada firasat aku, betol jgk ape yg di katakan manusia zaman skrg nih...harap2 korang tak tergolong yea!! jauhkanlahhh....Aminnn!!

***

**

*


ini analogy bodoh saya tentang kejadian buang bayi bermusim ini.

kebanyakan kes buang bayi mencapai kemuncaknya pada bln 9- 10 (sept. - okt);

kebanyakan pelakunya ialah remaja, school drop out, tidak mempunyai pekerjaan tetap, tidak diketahui keluarga, hasil hbgn luar perkahwinan (antara suami/isteri org dgn pasangan haram);

kebanyakan bayi lahir pada sept- okt. kerana aktiviti sex berlaku pada pesta sambut tahun baru, perayaan awal tahun yg pelbagai yang disambut besar2an dan meriah dgn berbagai sumbangan dan subsidi kerajaan, swasta dan pelbagai aktiviti sosial diadakan, sebagai simbol penyatuan semua kaum dan budaya;

hampir kesluruhan bayi yg dibuang adalah bayi yg dilahirkan oleh ibu yang lahir sebagai islam, tidak berpeluang menjadi islam yg sbnrnya. islam pd ic. jika bayi tidak dikeluarkan awal, mati dan dibuang disungai, bayi akn ditinggal di tangga masjid, rumah org, kedai makan.

satu pusingan dosa besar yg cukup/complete cycle of great sin : zina --> membunuh.

apa tindakan fardu kifayah yang kita boleh ambil?
for me, i being a busy body guy. using my power as older generation, mother, residents, park users, higher officer, i'll confront couples who were tengah asyik masyuk. whom who refused, will answer to the police, pejabat ugama or ketua kampung. i may not stop zinah, but i manage not to allow it happen in my knowledge/view.

***

**

*
mungkin Allah bg signal..Dia tunjukkan 'Sejadah Bersolat' tu pd kita agar kita insafkan diri dan sempat utk bertaubat atas ketelanjuran & kejahatan kita di muka bumi Allah nie...

Moga kita sempat kembali ke jalan Allah dan agar Allah menerima kebajikan kita....Aminn!!


Nota Dak Aspa : Sedih mengenangkan ape yg berlaku sekarang nih..terutama pembuangan bayi & pembunuhan/dera kanak2....

12 pengkritik terhebat:

arapink said...

aspa...aku lama dah tak masuk umah ko nih...bizi lah konon...

pasal entry ni tatau nak ckp lah. memberi kesedaran kpd kita...

drpd buang merata-rata, baik bagi kat aku...sorang jer lah...hehehhe
aku ni tak de anak lg....leh ajer nak tolong jaga....

apalah diorang nih....

J@J@ / Bini The Rock said...
This comment has been removed by the author.
cutecida said...

tu la mkin lama mkin merisaukan ..mintak jauh la keluarga kita gejala x sihat ni...

* sejadah jemaah kat skolah kat kelantan bru2 ni pun menyeram kan huhuhu....

Aspalela said...

Ara >>

ko dah sehat handred persen ke cik ara oitt!!

aku pon sudi aje bela bebudak ni ara..

eh! sok klu aku ada anak, ko bela anak2 aku ye ara...FOC boleh tak???

ekekekekkekek

Aspalela said...

Kak Cute...

a'ah kan..seram je mlm td tgk berita. Siap di ambil buat siasatan..

mamai said...

bila tuhan ingin menunjukan kebesarannya semuanya boleh berlaku.

bila manusia menunjukan kebodohan mereka segalanya punah

watie said...

salam..

apa yg saya boley kata marilah kita sama2 menuju ke jalan yg di redhaiNya..

sue @ ela said...

aspa - long time no see..rndu dh aku...a'ah..makin mnjadik2 skrg ni..isau gak aku..ntah btoi ka x aku xtau..tkt depa main2 ja bnda2 mcm2 ni......

bab buang anak 2....xtau nk kata pa.pdhal bkn depa xtau mslh yg tmbul ni..sapa suh bzina..gatai sgt kwen la cpt!!!

lat said...

simpang malaikat 44...
pd buang sepah² tu,baik bg kat somebody...like me,sonok woo jage baby,...die x bedosa...yg haprak kedua mak/pak dia...
mizz u aspa ♥

Aspalela said...

Mamai...

tu yg aku takut bila Allah turunkan azab!


Watie...

mudah mudahan..InsyaAllah!


Smai...

yes!! aku pon rindu kat hang...camana MO, okey??
suruh kawen tak nak kawen..dah tu menggatal je kan..tu yg aku hangen ni smai!


Bulat...

betul, betul, betulll..
mak pak yg wat 'projek' tu yg tak tau malu..ish! Nauzubilah!

sue @ ela said...

igtkn ang kata aku gatai..suh kwen x mau kwen td

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak Karamu