? ??????????????Golden Afternoon? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??24 Grabs Today. 508 Total Grabs.
??????Get the Code?? ?? ?????Purple Flower? ????? ?????? ???Rating: 4.3 (723 Ratings)??24 Grabs Today. 97865 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Totally Vaycay!? ????? ?????? ???Rating: CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Thursday, September 3, 2009

Aku setuju la minyak naik!! naik la lagi......

wahhh!!! lepas muka ketat masing2 baca N3 kat bwh tu.......
mari kita tarik sikit bibir tu ke telinga..... :)

Korang mesti gembira kan Minyak Naik ni sempena Hari Merdeka kemarin??....
sebab apa???
sebab...bila minyak naik otomatik kita menjadi org yg besederhana..terutama nak2 raya ni kan...

haaa...meh sini kita baca ape kata pendapat org lain pulak.....
Jommmmmm!!


Rubber Duck



Negaraku Tercinta.




Kenaikkan harga minyak disambut dgn penuh kesyukuran....

Kuala Lumpur, 1 Sept - Awal pagi lagi stesyen minyak sekitar Lembah Kelang di kunjungi oleh ramai pengguna kenderaan yang berpusu pusu untuk mendapatkan bekalan minyak dengan harga baru. Harga RON97 dinaikkan kepada RM2.00/liter, manakala RON95 pula akan naik kepada RM1.80/liter, bermula hari ini.

Mereka yang mengunjungi stesyen minyak kelihatan melonjak-lonjak kegembiraan dengan pengumuman kenaikan harga minyak yang dibuat pada lewat petang semalam.

Pengguna bersyukur dengan kenaikan tersebut dan dengan langkah itu maka berakhirlah masalah kemarau harga minyak yang melanda negara sejak berhari hari lamanya.

Antara pengunjung stesyen minyak yang ditemubual, Sharifah Rozana, 35, berkata,"Langkah ini adalah langkah hebat. Saya rasa bersyukur. Sekurang-kurangnya suami saya akan kembali menggunakan motosikal untuk berulang alik ke tempat kerja. Dapatlah saya guna kereta untuk menghantar anak ke sekolah. Saya berharap agar harga dinaikkan lagi agar suami saya naik bas dan dia akan tinggalkan motosikalnya di rumah, untuk saya guna".

Sementara seorang kakitangan Kilang yang enggan namanya di dedah berkata, "Saya sebenarnya dah lama tunggu kenaikan harga minyak ni. Bila harga baru di sebut, saya terus datang ke stesyen minyak untuk mendapatkan bekalan. Alhamdulillah, doa saya termakbul akhirnya. Dengan kenaikan harga minyak ini dapat lah saya merayakan hari raya tahun ini dengan serba sederhana dan tidak berlebih lebihan seperti tahun lepas."

Samion bin Songkreng, 43, yang bekerja sebagai pencuci tandas berkata, "Dengan kenaikan harga minyak ini, dapat lah saya menumpukan perhatian saya pada kerja. Sebelum ini saya selalu ponteng dan bersiar-siar naik motosikal bersama kawan ketika waktu kerja. Malam tadi, majikan sudah pun menghubungi saya dan dia mengucapkan tahniah kepada saya. Beliau cukup perihatin."

Manakala seorang pembonceng motosikal yang berjaya di temubual, En. Harun bin Jamian, 25, yang berkerja sebagai tukang masak berkata, "Tak payah interview saya .... Saya tak beli minyak bang, saya tumpang motor kawan jer. Tapi bang, Minyak naik tak apa asal jangan kena selsema babi."

Wartawan kami sempat menemubual seorang kakitangan asing, warga Bangladesh, berkata,"Bahasa Malaysia, shaya tak tau shakap. Bos shakap 'Merah', 'Hizau' minyak lama, 'kuning' minyak baru. Abang berapa mahu isi?. Abang beli bendera RM1.00 satu. Terima kasheh.






Nota Dak Aspa :
Semoga bulan depan naik la lagi ye.....

11 pengkritik terhebat:

mamarempit said...

ye..saye besyukur...sbb saya tk leh verangan nk beli keta lagi

mamai said...

ya naik la lagi aku pun suka hati pasal aku boleh dok kat opis ajer lepas nie

Noraliza Ramly said...

Sy pon gumbira sebab sy blh balik kmpg jalan kaki, wat exercise lebeh

Aspalela said...

MAMA~~ lps ni motor mama tu simpan je kat bangsal

Mamai~~ sikit hari lagi, semua pekerja buat opis jd rumah ke 2...

heheheh

OKLIZ~~ rasa mcm dekat je UPSI ngan rmh hang erk....berbaloi baloi!!

sue @ ela said...

alamt nya..lmbt lg la aku nk beli keta..hmmmmm

watie said...

yer syukur alhamdulillah... supaya papa mya kurang hisap rokok bila harga minyak naik :)

matabulat (lat) said...

aspa...lopeh ni banyak kan naik moto dari naik keto..hehe

arapink said...

ye aspa....aku pun suka sgt...alhamdulillah....

bulan depan naiklah lagi...naik lagi...apa lagi nak naik harga, naiklah...

nnt aku balik keje naik bas tak dak ekon, tambang sama mcm bas ekspress pi utara....

aku kan kaya...

Aspalela said...

SMAI~~ takpe smai, dia suruh hang simpan duit dulu..beli juadah berbuka puasa, takpe..... keh3

Watie~~ syukurrrr sgt2 kan! jgn 'naik minyak' papa tu udahle.... hehe

Bulat~~ boring la hari2 merempit lat...tp dah terpaksa..nak wat camno!

Ara~~ perghhhh, kau mmg rakyat yg bagus la ara..leh jd teladan. Ni klu Najib baca komen ko ni...mau dia jdkan kau rakyat contoh di pelusuk tanah air....kahkahkahhh!!!!

jgn smpi kau keluar airmata dah le ye ara..hari2 mkn ikan bilis rebus!

:P

arapink said...

kalau najib baca komen aku aspa, bukan jadi rakyat contoh, silap2 aku jadi penasihat dia...kuikuikui...

haruuuuuu...............

s@yangh@sni said...

aku terpaksa arr pakai ron 95 ..
huhuuuu..