? ??????????????Golden Afternoon? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??24 Grabs Today. 508 Total Grabs.
??????Get the Code?? ?? ?????Purple Flower? ????? ?????? ???Rating: 4.3 (723 Ratings)??24 Grabs Today. 97865 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Totally Vaycay!? ????? ?????? ???Rating: CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Thursday, April 23, 2009

Fakta Menarik Hari Ini...

1. fakta benar: dalam bahasa Inggeris dan ….Italy…., jurugambar dikenali sebagai paparazzi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960.

fakta rekaan: Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.
- mama!!..ni xde kena mengena dgn papa hokeyyyy!!...emsori

2. seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.
- Alamakkkkk.....adehhhhh!!...ishhhh!!..(tgh prektis nie....)

3. Tahukah anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar....
- hehehhe...lempeng dgn lempang pon dah nak ampir serupe kan???

4. Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.
- aiyaaaakkk.......itu pon x tau ka???

Nota Dak Aspa : ntahhapehapehentah...ni la bahana org tgh sesema.... Nerd





11 pengkritik terhebat:

Noraliza Ramly said...

ye ke pa baru aku paham camni......heheheeeeee

mamarempit said...

papa tu papa rozi...dh dekat nk same...ekekek...

Aspalela said...

LIZ>>>ko kena nuntut dgn aku liz..baru le pahaaaaamm....kui3

MAMA>>> Tu le pasal maa....bila masa lak papa jadi paparazi ekk?? coba mama selidik betol2 papa tu..ntah ade parttime kot...keh3

ungkep said...

entah apa le ko ni aspa. mcm gila meroyan je.
klu ko nak tau bukan takat papa si radzi, je...papa mimi, papa tini, papa rini, papa new guinea...semuanya tu dlam bahasa melayu. cuma satu je dalam bahasa yg ko x sebot...dlm bahasa jawa papa 2...bermaksud tara papa yehhh...tara papa yehhh.
(ko merapu aku pon merapu.....)

sayanghasni @ yus said...

Dasyat gak ko punye otak yer bila kena selsema..
aku kalau kena sesema rasa nak joget jer....

(orang baru yang baca blog ko ini)

Noraliza Ramly said...

nanti la pa aku nuntu ngan ko...nuntut ilmu itam leh tak pa?????? aku rasa cam nk jadi halomen pon ade jgk ni.....kui3 tak baik punya la aku camni.......

Aspalela said...

UNGKEP>>>bos borek, anak buah rintik...

mmg sesuai le.....kui3

SAYANGHASNI>>>org baru ke??? Follow laa...ape lagikkk....

LIZ Lagi>>>aku blom tahap itam la liz, baru tahap kelabu asap....ko nak jgk ke??? keh3

arapink said...

adehhh....aku leh bejangkit sawan dari ko ni aspa bila baca tulisan ko. tu baru selsema...kalo domam panas mcm mana lah jadinya ko ni ek...kekekke

Aspalela said...

ARA>>>ahhahaha.....
Baik ko dtg selalu rmh aku ni....kata Tok Nujum...klu dtg selalu, penyakit segan nak hinggap...

:-B

conan said...

Razzi tu Razzi Rahman ke?

Aspalela said...

CONAN>>> Gitu la kekdahnye kott...ko tlg siasat la konan???
:6