? ??????????????Golden Afternoon? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??24 Grabs Today. 508 Total Grabs.
??????Get the Code?? ?? ?????Purple Flower? ????? ?????? ???Rating: 4.3 (723 Ratings)??24 Grabs Today. 97865 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Totally Vaycay!? ????? ?????? ???Rating: CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Sunday, May 24, 2009

Cantik vs Tak Cantik

Salam koranggg......slmt berhari minggu.........pegi ke mana hari nie???

Okey,
ari ni aku nak kenalkan korang dgn bunge yg besar & cantik.

Korang kenal dgn Buah Naga kan?? alaaa...dragon fruit tuuuhh!!
Yeayy...sblm berbuah..dia berbunga dulu kan??..(ye arr..semua pokok camtu ye tak?? ape daa..)

Ni le Bunga Naga tu....



putih beseri jerkkk..Chantekkkkkkkkk kan?
tp malangnya, dia x tahan lama...kembang taim pagi...bila ptg, dah layu dahhhh...
Slps berbunga selama 12 jam.......kita kena tunggu bebrerapa mgu (mbe sebulan lbh) utk dia meghasilkan buah nye pulak



yg merah camni mmg manisss & byk air....sllluuuuuurppp!!
Baik utk kesihatan ni terutama sapa yg ade tekanan darah tinggi...mkn & minumlah airnye...utk mata yg ala2 rabun pon sesuay gak....(mcm aku ler..)..hehehe
Okey tu bab bunga & buah naga.....
Sekarang ni aku nak cite bab "Sipar Jepon" lak.....
(ape la kena mengena buah naga dgn sipar jepon ekk?? ) Bunny mmg xde kena mengena..ape tah lagi bersaudara....jauhhhh sekali laaa..
Okey!!
Coba korang tgk sipar jepon ni.....konon2 brand "QUICKSILVER" ....

Tp apesai Q.U.H.M.N.I.L.V.E.R???
Haaaaaaaaa...ni yg aku nak bgtau.....apesai ade urup "H.M.N"
Tetiba lak hurup "M" tu di ubah sampai jadi nama "Allah" (alif-lam-lam-ha)..... bila diterbalikkan
Tak Caye????
Tgk ni..............aku dekatkan lg...



Nampak???
Haaaaaaa......
dah byk dah mende2 camni aku nmpk& mbe korang juga penah nmpk kan??...terutama pd kasut & pakaian kita. So, kita kena prihatin bila nak beli sesuatu barang. Org kafir nak menjahanamkan kita...jgn kita pulak baik hati hulur kepala bg memudahkan dia memancung leher kita....
fikir2 dan renung2kanlahhhhhhhhhhhhhhhh.............(gaya Ust E.zi)





Nota Dak Aspa :
Yang pasti tu bukan sipar jepon aku ye....tu tokey aku yg pye...(tokey pakai sipar jepon je maaa.....)

14 pengkritik terhebat:

kueh bakar said...

ha ah..
berhati2 ketika shoping

Sheila@CC said...

wa... sedapnyer buah naga tu!

tul tu kita kn hati2, org kafir ni tau nak putar belit agama kita je.. awas!

OKLiz said...

fes time nmpk bunga buah naga.

oit jahat sungguh sape tu yg kurang asam boi tu!!!!!

matabulat (lat) said...

menyelerakan buah dragon tu pa..msti manis kn pa?...nyam2
bab owg kapir punya keje ni x tau nk ckp la pnye busuk hati downg..bkn stakat sipar,kasut jew..mcm2 lg nk d hinakn ,..umat islam ler kne alert gn keadaan sekeliling.........ontah la..

arapink said...

nampak sedap...tapi aku tak penah makan..huhuhu...kat opis org bg tapi aku sedekah lak kat org lain...hehehe....memanjangkan pahala...ahaksss

ha ah lah aspa, zmn skrg ni mcm 2 usaha diorang nak memesongkan akidah & nak main2kan Islam. hati-hati lah...

miss GAZA said...

wlwpun sgt cantekk n manesss,
saya tak suka buah naga.
hehehe

huh,
mmg kna hati2 sggoh pasni...
da banyak kali da kes2 gini!
grammm tul!

Tijah said...

jahat!
jahat!
jahat!

tapi buah naga tu mmg sedap!

Lina Chan said...

sy br pas mkn buah naga.. yum2~

mamarempit said...

BUAH NAGE..KALO NK MAKAN, SEBLOM KITE MAKAN MENDE2 LAIN..BULEH ARR..TP KALO PAS MAKAN NASIK KE....PEH TU MKN BUAH NI...SURE TEKAK AKU RASE CAM MAKAN SABUN....BLUWEKKKKK


MEMANG JAHAT JAH...BUKAN JAHAT LAGI...SETAN.....IBLIS....LAKNATULLAH.....

conan said...

Sampai kedalam betol ko mengkaji ye pa. cube ko kaji huruf T t, ade gaye macam salib tak? so macam mane nak kire? salib roman katolic, bukan protestern.

tak boleh semua persamman tu kite kite kire macam agama kita. ape² yang kite buat pon, niat yang paling penting.

p/s, orang kristian pon lepas berdoa akan sebut ameen. (macam mane tu?)

sayanghasni @ yus said...

ujian pada kita umat islam..
kena perati betul2 nie..
bagus ko buat entry nie..
sama2 ler kita prihatin..

sue @ ela said...

TQ 4 REMIND

geo_life said...

wah..buah naga tu nampak cam betul2 sedap

Aspalela said...

Terima kasih semua.....

Kesimpulannye : Kita kena prihatin dlm memilih & menggunakan sesuatu brg....

takut tersalah pilih..kita juga termasok dlm org2 yg mengaibkan agama Islam itu sdri..Nauzubillah!!

Buat TEBU>>> Huruf "T" atau "t" yg terdpt dlm nama ko jg itu...adelah 1 hurup yg lazim kita lihat....

berbeza dgn hurup "M" yg di ubah menjadi spt dlm selipar trsebot...

dan setau aku...ejaan "QUICKSILVER" xde pon menggunakan hurup "M", tp megapa tiba2 huruf itu tertepek kat sipar yg sdh ten2 nye dipakai di bhgn tapak kaki utk dipijak2...????

Kemudian huruf itu direka agar lebih "menarik" shga menjadi nama Allah.....(dgn terang dan jelas)

Disini aku hya ign berkongsi pendapat & tunjukkan sesuatu yg aku nmpk utk kita lbh prihatin...bkn aku bermaksud utk "mengkaji" hurup yg lazim kita lihat...berbeza tu

Mgkn org kristian ikut mazhab dia...
itu Kristian..bkn Islam.

Org Isalm harus lah jaga agama nye sdri...klu bkn kita yg Islam ni..sapa lagi yg nak jaga agama kita???

**ini dr segi pandangan aku terhadap Islam