? ??????????????Golden Afternoon? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??24 Grabs Today. 508 Total Grabs.
??????Get the Code?? ?? ?????Purple Flower? ????? ?????? ???Rating: 4.3 (723 Ratings)??24 Grabs Today. 97865 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Totally Vaycay!? ????? ?????? ???Rating: CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, May 19, 2009

"Dia" Membutakan Cinta ku....

Ari nie aku nak ceritakan sesuatu ttg





C.I.N.T.A.......


Yeayy..aku nak story skt....tp rerasa pjg kottt!!!
klu x mau baca....x yah la bace....baik korang wat keje je lagi mendtgkan paedah..hehe

aku saje nak cerita, utk tatapan & pengajaran diri aku pd masa kini, esok & selamanya,




**********************************************************

Di zaman persekolahan...







semasa ting. 4...Nuri tlh berkawan rapat dgn kwn lelaki sekelasnye...Tomy. Drpd kawan bergurau senda tlh menjadi teman sejiwa, bak kata org "cinta monyet"... (sbb cintanye berlaku taim sekolah). Tapi pasangan ini cover baekkk punye..mbr sekelas pon xde yg tau ade merpati 2 sejoli sdg memadu chentaaa!!....dek krn nak cover line pye pasal....berdating pon tak pernah..cuma msg2 buat reaksi tersendiri (body langguage) dgn maksud lain....ada "kata kunci"... so hya Tomy & Nuri saja yg tau....


Hubungan "teman tapi mesra" antara Tomy & Nuri beterusan hga ke Ting. 5 dan ade jg dikalangan rakan2 tomy yg tahu tp mereka buat2 x tahu sbb dikala itu tomy tlh ada "aweks" di luar sekolah...


Yeaaa..Nuri pun tahu juga hbgn tomy dgn "awek" itu ttp Nuri hanya berdiam diri. Sebab tahun itu tahun nak ambel SPM..so...Nuri tutupkan tinge shj....Buat ape nak melenting sbb sblm ni cover x kasi org tau..x kan tetiba nak meradang kot kan....Lagipun hanya kwn2 tomy yg 2 3 ketol je yg tau, kwn2 Nuri msh xde sorang pun yg tau..sbb Nuri juga seorang yg "PERAHSIA" ape tah lagi nak cerita hal org lain.....Itulah sifat Nuri yg Tomy suke......**credit utk Nuri


Semasa mengambil SPM....ada kertas peperiksaan yg perlu diambil pd sessi petang...jd Nuri tidak dpt pulang ke rumah krn jarak rumahnye jauh..so Nuri tlh menumpang di rumah rakan sekelasnye..Ani..yg terletak sejauh 10mnt jika berbasikal....Ketika hendak blk ke rmh Ani, Tomy lalu dgn menaiki motor....lalu dia ingin menumpangkan Nuri selaku "teman tp mesra" nye itu....Nuri pun menumpangnye. Bgtu juga utk balik ke sekolah semula....Tomy menumpangkan Nuri wpon berulang alik tp tomy sanggup buat apa sajaa..smua utk Nuri.....


Bermula dari situ lah rakan2 Nuri tlh dpt menghidu....ttp malangnye ade yg menyampaikan berita hubungan "teman tp mesra" ini kpd "awek" Tomy...so, Tomy tlh kantoi dgn awek itu...mereka (tomy & awek) itu tlh betengkar di luar sekolah pd keesokkan harinye. Pada hari berikut slps kejadian itu...Nuri mendapati Tomy menjadi seorang yg pendiam, murung dan airmuka nye juga spt memendam sesuatu. Nuri mengorek rahsia dgn kwn baik Tomy...DiDi..ttp Didi spt telah diacu dgn pistol spya jgn memecahkan rahsia Tomy itu. Lalu dgn tekad yg kuat, Nuri tlh menalifon Tomy utk menyoal siasat laksana polis pencen...Tomy jg ade sifat yg disukai oleh Nuri iaitu.. "BERTERUS TERANG" . Dia tidak pandai utk memesongkan cerita bila berhadapan dgn Nuri....**credit jg utk Tomy.

Diakhir perbualan tel...Nuri mmberi kata putus..bkn putus hubungan yea..ttp kata putus memohon supaya Tomy dpt memberikan sebuah senyuman yg selama 3 hari diidamkan oleh seorang gadis sunti spt Nuri. Krn tanpa senyuman Tomy...Nuri sukar utk menjawab soalan SPM nye. Jika Tomy tdk senyum pd nye..maka tau lah Nuri..mgkn hati Tomy lbh pd "awek" itu. Awek tomy jg pnh berhajat utk bersua dgn Nuri melalui rakan sekelas Nuri...ttp Nuri malass..yea! malas dgn perkara remeh lbh2 lagi ketika peperiksaan besar ini.

Yeayy...stlh selesai papper pd hari itu..Tomy dan kwn2 nye tlh melalui depan kelas Nuri, kebetulan Nuri berada di muka pintu kelas utk pulang stlh habis periksa, Tomy menguntum senyum & lirik mata nye mengenyit ke arah Nuri...dan Nuri sembunyi2 mengangkat ibu jari, jari telunjuk & jari kelingking menandakan "I Love U"........berbunga kembali cinta monyet mereka..shgalah ke alam pekerjaan. Yeayy...percintaan mereka tlh diketahui oleh kuarge Nuri dan ayah Nuri serta ayah Tomy adalah 1 jemaah masjid yg sama.

**********************************************************

Di alam pekerjaan.....

Sementara menunggu result SPM...Nuri tlh mengikut kakaknya bekerja kilang eletronik. Nuri bekerja utk mendapatkan wang belanja jika dpt tawaran belajar di mana2 nnt. Dia x mahu menyusahkan kedua org tuanye.

Stlh stgh tahun bekerja sbgi "Minah Karen" dan kakak Nuri yg ditugaskan menjaga Nuri pon tlh melanjutkan pelajaran, tgl lah Nuri seorang diri di klg itu. Ttp Nuri amat lincah org nye berbeza smsa di sekolah. Nuri tlh berkenalan dgn "Mamat Karen" di tpt kerje nye. Ttp x lama bkwn, "Mamat Karen" itu ditimpa kemalangan...balik kerja dgn moto pd pukol 1 pagi & mgkn mengantuk..dia tlh terlanggar blkg montot bas...Allah msh selamatkan dia....masih pjg umurnye shga ke hari ini..Alhamdullillah! Tp Nuri tlh beralih arah......yeayy!! mamat karen itu amat kecewa.

Cerita si Tomy pula...

Dia sanggup utk mengambil & menghantar Nuri kerja. Ttp Nuri takut kantoi wpon sbnrnye Nuri msh sayangkan Tomy....lalu Nuri men suggest kan agar Tomy bekerja sbgi driver van kilang (angkut bdk2 kilang) di tpt Nuri bekerja...kiranye, buleh la Tomy bekerja smbl berdeting ngan Nuri...Dpt juga gaji..ye tak?? (pandai jg otak si Nuri ni)

Atas cdgn Nuri, Tomy tlh memohon utk bekerja sbgi driver van ..ttp malangnye....Tomy x dpt bekerja mengangkut si Nuri...Tomy disuruh mengangkut bdk kilang lain...aduhaiiiii..sedey nye Nuri!..Umpannye tidak mengena. Redhakan je lahh. Wpon bgitu, hubungan intim mereka ttp berjalan spt biasa..

Tatkala itu, Nuri tlh mmpunyai 2 org tmn lelaki selain Tomy..hehhe..(msh remaja, x serius lagi..suke tukar2 psgn, yg pentinggggg...enjoy!!). Yg sorang tu...along...(bkn yg kutip utang tu ye)...tp dia ni.... masyaAllah, pemalu nak mamp*sss....Nuri suke sbb along kata Nuri lah cinta pertamanya...mmm...dlm hati Nuri, ko x tau, aku ni dah ada yg spesel!!!

Yg kedua pula....Nuri jmpa ktka bersiar2 dgn kakaknye kat tasik....Yon namanye...dia srh Nuri ambilkan gmbr, then dia bg no phone srh contact bila gmbr dah siap..(ini strategi utk memikat..aku dah dpt agak dah). Dan dgn baik hati..si kakak lak tlh bg no phone pd kwn Yon..(gara2 kwn Yon adelah lg hensem dr Yon)..hehe..jahat!!

Bermula detik itu..sang adk badik ini pula berkasih2 kasihan dgn psgn masing2. Shga Nuri mula berjauhan dgn Tomy. Wpon bgitu..Tomy ttp mendail & menelepon Nuri utk bertanye kabar..yeaa..Tomy amat mengambil berat stlh kesilapan yg dia lakukan smsa SPM...credit lagi utk Tomy

Stlh keputusan SPM keluar, Nuri dpt melanjutkan pljrn..sdgkan Tomy terpaksa repeat SPM...kasihan Tomy....Lagu Tiara dr Kriss sering mjadi nyanyian Tomy di kala itu. Nuri jg bersedih jika Tomy menyanyi krn dia x sanggup dgr....sbb Tomy bkn dr golongan org2 yg suka menyanyi....jd korang bayangkanlah akn suaranye ituu.....hhmmm...
(woii!! seriussssss skt..melawak plk ngko!!) :( Okey2...maaf!

**********************************************************

Di Alam Penuntut.....

Yeaaaayy.....Nuri tlh bertukar arus, dia smkin rapat dgn Yon, lbh2 lg kedudukan rmh Yon dan tpt Nuri study lbh kurang 45mnt shj...so, Yon lbh ambil berat..sgla mcm datok nenek perkakas asrama & study semua Yon sponsor...Yon adalah org berwang..bkn beruang...tp ade skt2 la..heheh! Duit telepon semua Yon bg....tp separuh duit tu Nuri buat tipon Tomy...Cinta Pertama x akan dpt dilupakan...betol tu..aku setuju!

Semakin lama Nuri rasa dirinye spt dipermain2 kan..ada berita mengatakan Yon adalah kaki rempitttttt......dan kaki perempuannn....Yeaaa, Nuri pnh nmpk sdri..Yon bersama gadis lain..bila telepon, Yon kata itu awek kawannye.....dia kata kwnnye ktka itu sdg membeli rokok....mmm..Nuri ketepikan dulu dan Nuri terima si Yon itu....tp bila ramai yg berkata bgtu..& hati Nuri pun mnjadi x tenang spt smsa dgn Tomy, perlakuan & sifat Nuri pon agak kurang hajar lalu Nuri menjauhkan diri dr Yon..dan rapat kembali dgn Tomy. Yeayy..betol kata org..tepok dada tye selera....kita yg dpt rasakan diri kita sdiri..bkn org lain...jd pikirlah secara matang.

Blom habis menuntut, Nuri tlh meng clash kan diri dari Yon...dan berbalik smula dgn Tomy.

**********************************************************

Habis Menuntut.....



Fikiran dah matang.....lalu dgn 100% nye Nuri putus hbgn teros dgn Yon. Alhamdulillah....kiranye dptlah lari dari masok mulut buaya Yon itu. Nuri menjalin hbgn smula dgn Tomy..ke hulu ke hilir bersama Tomy...mencari keje bersama tomy, ambil lesen mandu bsama Tomy, menyoping bersama Tomy....semua Tomy! Dan akhirnya.......

sedihhhh niee.........

Rupenye Tomy ada kekasih hati yg bekerja di klg tpt Tomy menjadi driver van dahulu. Tomy mengaku, hubungannye bkn atas dasar cinta tp atas dasar kasihan krn "Wati" itu mnjadi mangsa penceraian kedua org tuanye...wati x pernah balik ke rmh stlh mak ayah nye becerai. Lagi 1, Wati ada penyakit....spt buatan org.....(buatan syaitan okey sbnrnye!) Wpon mak dia dukun, ttp x dpt menyembuhkan pykt anknye.....Nuri jd kasihan dan teramat sayangkan Tomy...maka Nuri rela kan Tomy menjadi kekasih Wati....hari2 Nuri berendam airmata & redha mgkn ini balasan Nuri krn menduakan Tomy dlu.

Wpon bgitu Tomy ttp mengaku syg dan klu buleh ingin bersama Nuri dan mnjadi suami nye yg sah! Sbnrnye Nuri msh mengharap cinta Tomy...dan sering keluar bersamanye krn hbgn mereka tlh diketahui oleh kedua org tua mereka dan org tua Tomy jg..mereka merestui. Tomy cuba utk bersama Nuri..ttp malangnye tlh dikesan oleh kaki2 mak si wati itu. maka mak wati tlh menghantar "sesuatu" pd Tomy.....setiap kali keluar dgn Nuri..Tomy seakan menggigil wpon di tpt pns matahari tepat di kepala, bdn jadi panas & berpeluh, hakikatnye badan Tomy sejuk teramat spt org kesejukkan,....Menaiki kreta bersama Nuri, cermin kete pecah....menaiki motor, jatuh sdri.....Spt ade ssuatu yg mengekori Tomy...dan smpi ketika Tomy buleh pengsan pd bila2 masa wpon tanpa Nuri disisi. Ayah Tomy cuba melawan "benda" itu...dan dia dpt tahu...Tomy tlh dikawal oleh Jin mak si Wati spya Tomy sntiasa berada dan jadikan wati sbgi is3 nye.....Tomy jg berwajah sugul & pucat..tidak spt dulu..riang & sntiasa berlawak jenaka.

Lalu, oleh krn sygkan Tomy, maka akhernya...Nuri melepaskan & menjauhkan diri dr bercinta dgn Tomy yg sekian lama dahulu menjadi tpt memadu kasih, berjanji setia bersama2. Mmg pedih x tertanggung hati Nuri di kala itu....pedihnya melepaskan org tersayang ke tgn insan lain. Betul kata org.."Cinta tak semestinya membawa ke jinjang pelamin..dan cinta juga memerlukan pengorbanan... berkorbanlah utk insan tersayang......" itulah madah2 Nuri yg menjadi pedoman hidupnye. Tak lupa juga Nuri sering mendoakan kebahagiaan Tomy & wati yg kini tlh begelar suami isteri.....

"moga kenangan antara kita menjadi memori cinta yg tiada penghujungnye wpon impian yg kita janjikan tidak kesampaian"

**********************************************************

~The End~


*watak telah ditukar ganti spya tidak menyinggung mana2 pihak sama ada yg masih hidup atau yg tlh meninggal dunia......*


** Nuri kini telah mendapat pengganti Tomy.....Alhamdulillah!

Nota Dak Aspa : Penat seyyyyyy nak mengarang......adeyyy!!....ayat ni hantam kromo je ni.. korang paham ker??

15 pengkritik terhebat:

OKLiz said...

cite sape sebenarnye ni pa?????

jap aku sambung yg atas plak... aku baca bawah je tadi...hehehheee

OKLiz said...

penat aku baca...sok plak sambong..huhuhuu

Aspalela said...

OKLIZ>>>aku dah agak, ko mst penat bace...kui3.....
dah lama aku x buat N3 kan?? hamek ko...bace smpi lebam.
Tu kisahhhhhhhh...Tomy & Nuri.... :P

conan said...

aku bace lebih kurang je. ending dia aku blurr.
Picture tu yang buat aku maleh nak bace betul².
p/s: jangan bagi pembaca ilang mood.

OKLiz said...

adoiii pa aku baru abis baca.... kesimpulan yg aku dapat cinta memerlukan pengorbanan....

fulamak sedih ar camgini..sob sob sob

cutecida said...

huk alooo pjg sungguh ni...telenovela ke ni pa adeiiii...4 ari 4 mlm baru leh abisss ni kekekeke

cutecida said...

tp betui la bak kata liz,akak bace part last dh leh paham..cinta memerlukan pengorbanan..kering tekak bace cite ni pa..lenkali sedia kan ayo sirat ek

Aspalela said...

CONAN>>>laaa ko yg blur ke tebu?? aku igt sapa td.....
kan aku dah ckp awal2..klu x mau baca..baik le ko wat keje ko tu haa..ade pekdah..hehhe

Ayat aku pakai entam kromo je tebu...janji aku yg paham...

OKLIZ Lagi>>> yeayyy...itu sebenarnya yg aku nak dgr

Kak CUTE>>>4 ari 4 mlm akak bace...7 ari 7 mlm aspa ngarang..keh3...
air sirap tinggal jug je kak..sbb aspa dah abehkan time taip n3 ni..kui4

watie said...

salam.. saya baca sampai abis dah naik juling biji mata nie

yg saya nak marah apasal guna nama WATIIIIIIIIIIIIIII hahahaha

yer betul cinta pertama sukar di lupakan keh keh keh.. cinta memerlukan pengorbanan.. korban2 gak jgn korban lain dah laaa hihihi

len kali nak wat citer jgn guna nama WATIIIII okey hahahaha gunalah nama mya ke kikikiki

Aspalela said...

WATIE>>>ni MAMA Mya ke??

opssss!!...sowy.....x bermaksud nak guna nama "wati" .
Ok lepas ni guna nama Ct Nuraliza pulok.... :P

mama mya said...

hihihi yer mama mya = watie hihihi

mamarempit said...

aku tk larat nk bace, pjg bebeno...

Sila jawab tag lagik...ahaksss...

Aspalela said...

MAMAMYA>>>dah agak daaaahhh..hehe:P

MAMA>>>x yah bace la ma...

MAMA NI P KUTIP TAG KAT UMAH HORANG WATPER??? ADOYAIIII..BARU NAK GOYANG PINGGUL... :x

sayanghasni @ yus said...

aduh panjangnyer citer..
kisah cinta memang tetap abadi..
walau pahit mana pun cinta itu, kenangannyer memang payah untuk dilupakan...
nasib baik zaman aku sekolah takde cinta2 kalau tak musti berjela2 cam ko punyer nie. cinta monyet aku pun tak sampai setahun..mujur jumpa cinta hati yang sejati nih..fuhh lega...

Aspalela said...

SAYANG>>>Cinta pertama la yg plg terkesan dlm ati...
huhuhu.....